Κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο
Σελίδα 1 από 1 • Μοιραστείτε
Κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο
Μέτρα για την εξασφάλιση ότι οι κανόνες της ΕΕ που αφορούν στην προστασία των χρηστών του Διαδικτύου, ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σκοπεύει να προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Για τον λόγο αυτόν, οι Αρχές καταναλωτών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναντήθηκαν στις 16 Μαρτίου με εκπροσώπους των εταιρειών Facebook, Twitter και Google + με σκοπό να συζητηθούν οι προτεινόμενες λύσεις.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕ, οι εταιρείες αυτές θα πρέπει σε διάστημα ενός μήνα να έχουν οριστικοποιήσει τα μέτρα για τον τρόπο συμμόρφωσής τους στους κανονισμούς της ΕΕ.
Στη συνέχεια, η Επιτροπή και οι Αρχές καταναλωτών θα εξετάσουν τις τελικές προτάσεις, οι οποίες εάν δεν κριθούν ικανοποιητικές ενδέχεται να επιβληθούν μέτρα για την επιβολή της νομοθεσίας.
Αναφερόμενη στο θέμα, η επίτροπος της ΕΕ Βέρα Τζουρόβα δήλωσε σχετικά: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε μέρος της καθημερινότητάς μας και η πλειονότητα των Ευρωπαίων τα χρησιμοποιούν τακτικά.
Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα.
Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές να μπορούν μόνο να απευθυνθούν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς.
Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες δεν θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν μια αγορά που έκαναν στο Διαδίκτυο.
Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες τους. Από σήμερα, τα social media θα έχουν ένα μήνα διορία προκειμένου να καταλήξουν σε λύσεις για την συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ», δήλωσε η ίδια.
Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, οι οποίες θα εστιάζουν τόσο στους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην αντιμετώπιση περιστατικών εξαπάτησης των καταναλωτών.
Βάσει των παραπάνω, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς νόμους που αφορούν στους καταναλωτές σχετικά με τους όρους χρήσης που υιοθετούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Άρθρο 3, οι τυποποιημένοι όροι οι οποίοι δημιουργούν ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών εις βάρος του καταναλωτή κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς άκυροι.
Επιπλέον, στο Άρθρο 5 αναφέρεται ότι οι όροι πρέπει να είναι γραμμένοι σε γλώσσα κατανοητή ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια σαφή εικόνα των δικαιωμάτων τους.
Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους κάθε πρακτική απάτης που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές και για την οποία θα έχουν λάβει γνώση.
Για τον λόγο αυτόν, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων.
Για τον λόγο αυτόν, οι Αρχές καταναλωτών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναντήθηκαν στις 16 Μαρτίου με εκπροσώπους των εταιρειών Facebook, Twitter και Google + με σκοπό να συζητηθούν οι προτεινόμενες λύσεις.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕ, οι εταιρείες αυτές θα πρέπει σε διάστημα ενός μήνα να έχουν οριστικοποιήσει τα μέτρα για τον τρόπο συμμόρφωσής τους στους κανονισμούς της ΕΕ.
Στη συνέχεια, η Επιτροπή και οι Αρχές καταναλωτών θα εξετάσουν τις τελικές προτάσεις, οι οποίες εάν δεν κριθούν ικανοποιητικές ενδέχεται να επιβληθούν μέτρα για την επιβολή της νομοθεσίας.
Αναφερόμενη στο θέμα, η επίτροπος της ΕΕ Βέρα Τζουρόβα δήλωσε σχετικά: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε μέρος της καθημερινότητάς μας και η πλειονότητα των Ευρωπαίων τα χρησιμοποιούν τακτικά.
Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα.
Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές να μπορούν μόνο να απευθυνθούν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς.
Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες δεν θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν μια αγορά που έκαναν στο Διαδίκτυο.
Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες τους. Από σήμερα, τα social media θα έχουν ένα μήνα διορία προκειμένου να καταλήξουν σε λύσεις για την συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ», δήλωσε η ίδια.
Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, οι οποίες θα εστιάζουν τόσο στους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην αντιμετώπιση περιστατικών εξαπάτησης των καταναλωτών.
Βάσει των παραπάνω, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς νόμους που αφορούν στους καταναλωτές σχετικά με τους όρους χρήσης που υιοθετούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Άρθρο 3, οι τυποποιημένοι όροι οι οποίοι δημιουργούν ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών εις βάρος του καταναλωτή κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς άκυροι.
Επιπλέον, στο Άρθρο 5 αναφέρεται ότι οι όροι πρέπει να είναι γραμμένοι σε γλώσσα κατανοητή ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια σαφή εικόνα των δικαιωμάτων τους.
Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους κάθε πρακτική απάτης που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές και για την οποία θα έχουν λάβει γνώση.
Για τον λόγο αυτόν, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων.
ΠΗΓΗ: real.gr
Ατροπος- ★★★★
- Εμφάνιση Προφίλ
Παρόμοια θέματα
» Ποια η πρόβλεψη για την προστασία των καταναλωτών από «διαφημιστικές» κλήσεις
» Βασικοί κανόνες για πετυχημένα κοπλιμέντα
» FT: Οι τέσσερις κανόνες του Τραμπ και ο Ναπολέων!
» 20 απλοί κανόνες επικοινωνίας με τα παιδιά μας.
» Νέοι κανόνες του Facebook για την πολιτική απορρήτου
» Βασικοί κανόνες για πετυχημένα κοπλιμέντα
» FT: Οι τέσσερις κανόνες του Τραμπ και ο Ναπολέων!
» 20 απλοί κανόνες επικοινωνίας με τα παιδιά μας.
» Νέοι κανόνες του Facebook για την πολιτική απορρήτου
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|
Σήμερα στις 7:12 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 27 Σεπτεμβρίου 2024
Χθες στις 6:36 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 26 Σεπτεμβρίου 2024
26/9/2024, 6:28 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 25 Σεπτεμβρίου 2024
25/9/2024, 7:20 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 24 Σεπτεμβρίου 2024
24/9/2024, 6:48 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 23 Σεπτεμβρίου 2024
23/9/2024, 7:31 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 21 Σεπτεμβρίου 2024
21/9/2024, 5:56 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 20 Σεπτεμβρίου 2024
20/9/2024, 6:54 am από VODAFONE
» Κομισιόν: Τέλος στο κάπνισμα και σε ανοιχτούς χώρους
19/9/2024, 7:36 pm από HERMAN
» Σαν Σήμερα 19 Σεπτεμβρίου 2024
19/9/2024, 6:29 am από VODAFONE
» Για ακόμα μια φορά!!! έχουμε την Πρώτη θέση στα τοπ 100 φορουμ της ForumGreek.
18/9/2024, 4:05 pm από anonymousgr
» Σαν Σήμερα 18 Σεπτεμβρίου 2024
18/9/2024, 6:30 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 17 Σεπτεμβρίου 2024
17/9/2024, 7:05 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 16 Σεπτεμβρίου 2024
16/9/2024, 6:23 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 15 Σεπτεμβρίου 2024
15/9/2024, 6:27 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 14 Σεπτεμβρίου 2024
14/9/2024, 7:21 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024
13/9/2024, 6:20 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 12 Σεπτεμβρίου 2024
12/9/2024, 6:33 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 11 Σεπτεμβρίου 2024
11/9/2024, 6:31 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 10 Σεπτεμβρίου 2024
10/9/2024, 6:08 am από VODAFONE