Συμφωνία στον IMO για τη μείωση των εκπομπών C02 από τα πλοία
Kapitol Planet :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: Ναυτιλιακά
Σελίδα 1 από 1 • Μοιραστείτε
Συμφωνία στον IMO για τη μείωση των εκπομπών C02 από τα πλοία
Συμμόρφωση παλαιών και νέων με τα πρότυπα των δεικτών ΕΕΧΙ και CII
Σε μια σειρά μέτρων με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία κατέληξε πραχθές η Επιτροπή Προστασίας ί Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPQ) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού( ΙΜΟ) που πραγματοποιεί αυτή την εβδομάδα μία συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης. Η συμφωνία αναμενόταν καθώς το βασικό κείμενο των προτάσεων είχε ήδη εγκριθεί, όπως έχει γράψει η Ν, σε ομάδα εργασίας του οργανισμού τον προηγούμενο Οκτώβριο. Ωστόσο στην Επιτροπή διατυπώθηκαν και ενστάσεις καθώς υποστηρίχθηκε κυρίως από περιβαλλοντικές οργανώσεις ότι η συμφωνία δεν θα μπορέσει να οδηγήσει στην κατάκτηση των στόχων που έχει θέσει ο ΙΜΟ αναφορικό με τη μείωση των ρύπων μέχρι το 2030. Οι στόχοι αυτοί προβλέπουν μείωση της έντασης άνθρακα (την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που παράγεται ανά μίλι μεταφερόμενου φορτίου στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφοράς) κατά 40% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2008. Πάντως υπό την πίεση μεγάλων ναυτιλιακών δυνάμεων τελικά επετεύχθη μια συμφωνία, η οποία προβλέπει κυρίως απ όλα τα υπάρχοντα πλοία θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα ελάχιστα πρότυπα απόδοσης του υφιστάμενου δείκτη ενεργειακής απόδοσης (ΕΕΧΙ) τα οποία ισχύουν για τα νεότευκτα πλοία.
Αλλαγές δύο μέτρων
Ειδικότερα, οι βασικές τροποποιήσεις αφορούν δύο νέα μέτρα την τεχνική απαίτηση για τη μείωση της έντασης του άνθρακα με βάση έναν νέο υφιστάμενο δείκτη πλοίων ενεργειακής απόδοσης (ΕΕΧΙ) και της λειτουργικές απαιτήσεις μείωσης της έντασης του άνθρακα, με βάση έναν νέο δείκτη λειτουργικής έντασης άνθρακα (CII). Η διπλή προσέγγιση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση τόσο των τεχνικών πώς το πλοίο κατασκευάζεται μετασκευάζεται και εξοπλίζεται όσο και των επιχειρησιακών μέτρων πώς λειτουργεί το πλοίο. Ο νέος δείκτης Energy Efficiency Existing Ship Index (ΕΕΧΙ) θα υπολογιστεί για κάθε πλοίο και θα δείχνει την ενεργειακή απόδοση του σε σύγκριση με μια γραμμή βάσης για πλοία υποχρεούνται να πληρούν έναν ΕΕΧΙ ο οποίος θα εκφράζεται ως ποσοστό του υφιστάμενου δείκτη ενεργειακής απόδοσης Energy Efficiency De sign Index (EEDI). Αναφορικά τώρα με τον ετήσιο δείκτης έντασης λειτουργικού άνθρακα Annual operational carbon intensity indicator (CII) and CII rating CII και την αξιολόγηση CII, η πρόταση προβλέπει οτι τα πλοία ολικής χωρητικότητας 5.000 gross tonnage και άνω θα καθορίσουν τον απαιτούμενο ετήσιο επιχειρησιακό δείκτη έντασης άνθρακα (CII). To CII καθορίζει τον ετήσιο συντελεστή μείωσης που απαιτείται για τη διασφάλιση της συνεχούς βελτίωσης της λειτουργικής έντασης άνθρακα του πλοίου εντός συγκεκριμένου επιπέδου διαβάθμισης σε πέντε κλίμακες Α, Β, C, D ή Ε. Ένα πλοίο με διαβάθμιση D ή Ε επί τρία συναπτά έτη, θα πρέπει να υποβάλει σχέδιο διορθωτικών μέτρων προκειμένου να δείξει πώς θα επιτευχθεί ο απαιτούμενος δείκτης C ή μεγαλύτερος. Το σχέδιο της συμφωνίας προβλέπει ακόμη ότι ο ΙΜΟ θα επανεξετάσει την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των απαιτήσεων CII και ΕΕΧΙ το αργότερο έως το 2026 και εάν είναι απαραίτητο θα αναπτύξει και θα εγκρίνει περαιτέρω τροποποιήσεις.
Στη σύνοδο MEPC 76
Οι προαναφερόμενες αποφάσεις σχέδια θα εγκριθούν οριστικά κατά την επόμενη σύνοδο MEPC 76 η οποία θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2021. Σημειώνεται ότι η συνθήκη MARPOL απαιτεί την κυκλοφορία των σχεδίων τροποποιήσεων τουλάχιστον έξι μήνες πριν από την έγκρισή τους ενώ οι τροποποιήσεις μπορούν να τεθούν σε ισχύ έπειτα από τουλάχιστον 16 μήνες από την έγκριση. Ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, Κιτάκ Λιμ, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «έχουμε ακόμη μπροστά μας αρκετή δουλειά για την εφαρμογή των μέτρων, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι το πνεύμα συνεργασίας του ΙΜΟ που παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια θα επιτρέψει ταχεία πρόοδο. Εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου σε όλα τα κράτη μέλη που έχουν εκφράσει τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν αυτές τις προσπάθειες.»
Πηγή: Naftemporiki
Παρόμοια θέματα
» Η Αυστραλία δεν θα προχωρήσει σε μείωση των εκπομπών μεθανίου
» Συμφωνία για τις εκπομπές CO2 στον ΙΜΟ
» Βρυξέλλες και Ουάσιγκτον καλούν τις χώρες να υιοθετήσουν το σχέδιό για τη μείωση εκπομπών μεθανίου
» Τι κρύβει η συμφωνία των Βρυξελλών: Από τώρα η μείωση του αφορολόγητου, αργότερα τα μέτρα για τις συντάξεις
» Στον Πειραιά τρία πλοία της ΝΑΤΟικής δύναμης SNMG2
» Συμφωνία για τις εκπομπές CO2 στον ΙΜΟ
» Βρυξέλλες και Ουάσιγκτον καλούν τις χώρες να υιοθετήσουν το σχέδιό για τη μείωση εκπομπών μεθανίου
» Τι κρύβει η συμφωνία των Βρυξελλών: Από τώρα η μείωση του αφορολόγητου, αργότερα τα μέτρα για τις συντάξεις
» Στον Πειραιά τρία πλοία της ΝΑΤΟικής δύναμης SNMG2
Kapitol Planet :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: Ναυτιλιακά
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Σήμερα στις 6:26 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 21 Νοεμβρίου 2024
Χθες στις 6:35 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 20 Νοεμβρίου 2024
20/11/2024, 6:15 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 19 Νοεμβρίου 2024
19/11/2024, 6:27 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 18 Νοεμβρίου 2024
18/11/2024, 7:50 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 17 Νοεμβρίου 2024
17/11/2024, 6:29 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 16 Νοεμβρίου 2024
16/11/2024, 8:33 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 15 Νοεμβρίου 2024
15/11/2024, 7:48 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 14 Νοεμβρίου 2024
14/11/2024, 7:43 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 13 Νοεμβρίου 2024
13/11/2024, 6:26 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 12 Νοεμβρίου 2024
12/11/2024, 6:46 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 11 Νοεμβρίου 2024
11/11/2024, 7:44 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 10 Νοεμβρίου 2024
10/11/2024, 8:02 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 9 Νοεμβρίου 2024
9/11/2024, 6:29 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 8 Νοεμβρίου 2024
8/11/2024, 6:09 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 7 Νοεμβρίου 2024
7/11/2024, 6:38 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 6 Νοεμβρίου 2024
6/11/2024, 6:27 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 5 Νοεμβρίου 2024
5/11/2024, 12:00 pm από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 4 Νοεμβρίου 2024
4/11/2024, 6:24 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 3 Νοεμβρίου 2024
3/11/2024, 7:20 am από VODAFONE