Συνεχίζεται η κόντρα πλοιοκτητών-ΠΝΟ για τα ελληνικά πληρώματα
Kapitol Planet :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: Οικονομία:
Σελίδα 1 από 1 • Μοιραστείτε
Συνεχίζεται η κόντρα πλοιοκτητών-ΠΝΟ για τα ελληνικά πληρώματα
Οι Έλληνες εφοπλιστές, αν θέλουν, μπορούν να προσλάβουν ελληνικά πληρώματα σε ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία, βάση της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης ή τη σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών (ITF), αλλά δεν το πράττουν, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά ότι και στις δύο περιπτώσεις θεσπίζονται τα μίνιμουμ για τους Έλληνες ναυτικούς, χωρίς να θίγονται οι όροι των κλαδικών συμβάσεων της χώρας στην οποία ανήκουν, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανώτερη πηγή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), μετά τις δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρου Βενιάμη στο ραδιόφωνο του Alpha, που ανέφερε ότι για να μπορέσουν να απασχοληθούν νέα παιδιά στα βαπόρια, θα πρέπει η μισθοδοσία τους να είναι ανταγωνιστική με το διεθνές περιβάλλον και αυτό θα συμβεί μόνο εάν εφαρμοστεί η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας (ΙΤF), που ισχύει και για όλους τους άλλους ξένους ναυτικούς.
Η ίδια πηγή από την ΠΝΟ, πρόσθεσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αυτό που φοβούνται είναι οι νομικές ταλαιπωρίες που μπορεί να δημιουργήσει στην εταιρεία τους το γεγονός ότι κάποιος Έλληνας ναυτικός που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία και έχει υπογράψει ατομική σύμβαση σύμφωνα με την ΙΤF, μπορεί να διεκδικήσει χρήματα αν προσφύγει σε ελληνικά δικαστήρια, καθώς η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση και η Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών ακολουθούν τη σύμβαση για την ποντοπόρο ναυτιλία.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΝΟ, ένας Έλληνας ναυτόπαις (η πιο χαμηλή ειδικότητα σε θέμα αποδοχών), που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία, βάση της σύμβασης της ITF έχει απολαβές 731 δολ. και 1630 δολ. σύνολο αποδοχών. Στην περίπτωση της ITF ο Έλληνας ναυτικός έχει μόνο την ασφάλιση που είναι καλυμμένο το πλοίο και το πλήρωμα, ενώ αν επιθυμεί σύνταξη και περίθαλψη για την οικογένειά του θα πρέπει να απευθυνθεί από μόνος του σε ιδιωτικό φορέα.
Για ένα ελληνόκτητο πλοίο της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, ένας Έλληνας ναυτόπαις λαμβάνει αποδοχές 731 ευρώ και άλλα 160 ευρώ είναι οι Κυριακές. Επιπλέον για το ταμείο ασφάλισης και υγείας ο πλοιοκτήτης επιβαρύνεται με 240 ευρώ, ενώ ο ναυτικός με 215. Συνολικά οι αποδοχές για τον ναυτόπαιδα σε πλοίο με ελληνική σημαία με τις Κυριακές και τις κρατήσεις για το ταμείο ασφάλισης και περίθαλψης αγγίζουν τα 2.200 ευρώ.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, απαντώντας στις δηλώσεις του προέδρου της ΕΕΕ Θόδωρου Βενιάμη, που τον καλεί να δηλώσει αν έχει στοιχεία για το πόσοι Έλληνες ναυτικοί υπηρετούν αυτή τη στιγμή πάνω στα βαπόρια της ποντοπόρου ναυτιλίας, κάνει λόγο για οργανωμένη επίθεση εναντίον του και ότι στο στόχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, προκειμένου να διαμορφώσουν μισθούς στα πλοία Φιλιππινέζων, Πακιστανών και Ινδών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ για το 2016, στα ποντοπόρα πλοία υπήρξαν 270 ναυτολογήσεις λοστρόμων, 197 ναυτών, 27 ναυτόπαιδων και 67 αντλιωρών. Στους ανωτέρω, τονίζει επίσης, ότι δεν περιλαμβάνονται ναύτες και λοστρόμοι που ταξιδεύουν ως συνεργεία συντήρησης των πλοίων και οι οποίοι ξεπερνούν τα 250 με 300 άτομα το χρόνο.
Ο Αντώνης Νταλακογιώργος συμπληρώνει επίσης ότι ο αριθμός του ελληνικού και ελληνοκτήτου στόλου είναι περίπου σε 5.370 πλοία και ότι σε αυτά απασχολούνται περίπου 5.500 Έλληνες ναυτικοί. «Δηλαδή, αντιστοιχεί ένας Έλληνας ναυτικός ανά ελληνόκτητο πλοίο, αυτή είναι η συνεισφορά των εφοπλιστών στην στελέχωση της επάνδρωση και την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών!» προσθέτει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.
Σημειώνεται, ότι η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία εκκρεμεί από το 2010, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε αλλαγή της.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, έχει αναφέρει ότι σύντομα αναμένεται να αναληφθεί συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί κοινός τόπος και να υπάρξει κατανόηση της συγκυρίας και από τις δύο πλευρές.
"Όταν υπάρχει καλή προαίρεση, μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή" είχε τονίσει ο υπουργός και είχε σημειώσει την αδήριτη ανάγκη, να αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, παράλληλα με την αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.
Η ίδια πηγή από την ΠΝΟ, πρόσθεσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αυτό που φοβούνται είναι οι νομικές ταλαιπωρίες που μπορεί να δημιουργήσει στην εταιρεία τους το γεγονός ότι κάποιος Έλληνας ναυτικός που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία και έχει υπογράψει ατομική σύμβαση σύμφωνα με την ΙΤF, μπορεί να διεκδικήσει χρήματα αν προσφύγει σε ελληνικά δικαστήρια, καθώς η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση και η Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών ακολουθούν τη σύμβαση για την ποντοπόρο ναυτιλία.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΝΟ, ένας Έλληνας ναυτόπαις (η πιο χαμηλή ειδικότητα σε θέμα αποδοχών), που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία, βάση της σύμβασης της ITF έχει απολαβές 731 δολ. και 1630 δολ. σύνολο αποδοχών. Στην περίπτωση της ITF ο Έλληνας ναυτικός έχει μόνο την ασφάλιση που είναι καλυμμένο το πλοίο και το πλήρωμα, ενώ αν επιθυμεί σύνταξη και περίθαλψη για την οικογένειά του θα πρέπει να απευθυνθεί από μόνος του σε ιδιωτικό φορέα.
Για ένα ελληνόκτητο πλοίο της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, ένας Έλληνας ναυτόπαις λαμβάνει αποδοχές 731 ευρώ και άλλα 160 ευρώ είναι οι Κυριακές. Επιπλέον για το ταμείο ασφάλισης και υγείας ο πλοιοκτήτης επιβαρύνεται με 240 ευρώ, ενώ ο ναυτικός με 215. Συνολικά οι αποδοχές για τον ναυτόπαιδα σε πλοίο με ελληνική σημαία με τις Κυριακές και τις κρατήσεις για το ταμείο ασφάλισης και περίθαλψης αγγίζουν τα 2.200 ευρώ.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, απαντώντας στις δηλώσεις του προέδρου της ΕΕΕ Θόδωρου Βενιάμη, που τον καλεί να δηλώσει αν έχει στοιχεία για το πόσοι Έλληνες ναυτικοί υπηρετούν αυτή τη στιγμή πάνω στα βαπόρια της ποντοπόρου ναυτιλίας, κάνει λόγο για οργανωμένη επίθεση εναντίον του και ότι στο στόχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, προκειμένου να διαμορφώσουν μισθούς στα πλοία Φιλιππινέζων, Πακιστανών και Ινδών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ για το 2016, στα ποντοπόρα πλοία υπήρξαν 270 ναυτολογήσεις λοστρόμων, 197 ναυτών, 27 ναυτόπαιδων και 67 αντλιωρών. Στους ανωτέρω, τονίζει επίσης, ότι δεν περιλαμβάνονται ναύτες και λοστρόμοι που ταξιδεύουν ως συνεργεία συντήρησης των πλοίων και οι οποίοι ξεπερνούν τα 250 με 300 άτομα το χρόνο.
Ο Αντώνης Νταλακογιώργος συμπληρώνει επίσης ότι ο αριθμός του ελληνικού και ελληνοκτήτου στόλου είναι περίπου σε 5.370 πλοία και ότι σε αυτά απασχολούνται περίπου 5.500 Έλληνες ναυτικοί. «Δηλαδή, αντιστοιχεί ένας Έλληνας ναυτικός ανά ελληνόκτητο πλοίο, αυτή είναι η συνεισφορά των εφοπλιστών στην στελέχωση της επάνδρωση και την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών!» προσθέτει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.
Σημειώνεται, ότι η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία εκκρεμεί από το 2010, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε αλλαγή της.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, έχει αναφέρει ότι σύντομα αναμένεται να αναληφθεί συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί κοινός τόπος και να υπάρξει κατανόηση της συγκυρίας και από τις δύο πλευρές.
"Όταν υπάρχει καλή προαίρεση, μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή" είχε τονίσει ο υπουργός και είχε σημειώσει την αδήριτη ανάγκη, να αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, παράλληλα με την αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.
ΠΗΓΗ: real.gr
Ατροπος- ★★★★
- Εμφάνιση Προφίλ
Παρόμοια θέματα
» Συνεχίζεται η κόντρα μεταξύ των δικηγόρων και του Βρούτση
» Συνεχίζεται η κόντρα ΓΣΕΕ-ΠΑΜΕ με νέες βολές
» Συνεχίζεται η κόντρα του ΠΑΣΟΚ με δημοσιεύματα σχετικά με μυστική συμφωνία με τον ΣΥΡΙΖΑ
» Κορονοϊός: Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για επιβάτες και πληρώματα στα κρουαζιερόπλοια
» Ανέστειλαν προσωρινά τις κινητοποιήσεις τους τα πληρώματα των ρυμουλκών
» Συνεχίζεται η κόντρα ΓΣΕΕ-ΠΑΜΕ με νέες βολές
» Συνεχίζεται η κόντρα του ΠΑΣΟΚ με δημοσιεύματα σχετικά με μυστική συμφωνία με τον ΣΥΡΙΖΑ
» Κορονοϊός: Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για επιβάτες και πληρώματα στα κρουαζιερόπλοια
» Ανέστειλαν προσωρινά τις κινητοποιήσεις τους τα πληρώματα των ρυμουλκών
Kapitol Planet :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: Οικονομία:
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Χθες στις 6:26 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 21 Νοεμβρίου 2024
21/11/2024, 6:35 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 20 Νοεμβρίου 2024
20/11/2024, 6:15 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 19 Νοεμβρίου 2024
19/11/2024, 6:27 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 18 Νοεμβρίου 2024
18/11/2024, 7:50 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 17 Νοεμβρίου 2024
17/11/2024, 6:29 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 16 Νοεμβρίου 2024
16/11/2024, 8:33 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 15 Νοεμβρίου 2024
15/11/2024, 7:48 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 14 Νοεμβρίου 2024
14/11/2024, 7:43 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 13 Νοεμβρίου 2024
13/11/2024, 6:26 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 12 Νοεμβρίου 2024
12/11/2024, 6:46 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 11 Νοεμβρίου 2024
11/11/2024, 7:44 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 10 Νοεμβρίου 2024
10/11/2024, 8:02 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 9 Νοεμβρίου 2024
9/11/2024, 6:29 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 8 Νοεμβρίου 2024
8/11/2024, 6:09 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 7 Νοεμβρίου 2024
7/11/2024, 6:38 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 6 Νοεμβρίου 2024
6/11/2024, 6:27 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 5 Νοεμβρίου 2024
5/11/2024, 12:00 pm από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 4 Νοεμβρίου 2024
4/11/2024, 6:24 am από VODAFONE
» Σαν Σήμερα 3 Νοεμβρίου 2024
3/11/2024, 7:20 am από VODAFONE