Η ωρα ειναι:
Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

Εορτολόγιο
ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
...
Πρόσφατα Θέματα
» Σαν Σήμερα - 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Χθες στις 8:54 pm από AETOS

» Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018 γιορτάζουν
Χθες στις 8:53 pm από AETOS

» Ημερήσιες Προβλέψεις για όλα τα Ζώδια 25/06/2018
Χθες στις 8:51 pm από AETOS

» Χανιά: Σε περιπέτεια εξελίχθηκε η βόλτα στο Ενετικό λιμάνι
Χθες στις 1:29 pm από AETOS

»  Στην Ηγουμενίτσα το χασίς στη Ν. Σμύρνη οι δράστες
Χθες στις 1:23 pm από AETOS

» Άδειασαν… κάβα ποτών και συνελήφθησαν
Χθες στις 1:20 pm από AETOS

» Καραμπόλα στα Ιωάννινα
Χθες στις 1:18 pm από AETOS

»  «Φαινόμενο με σοβαρές ανθρωπιστικές διαστάσεις το μεταναστευτικό»
Χθες στις 1:13 pm από AETOS

» «Μέδουσα 6»: Μεγάλη αεροναυτική άσκηση Ελλάδας - Αιγύπτου
Χθες στις 1:08 pm από AETOS

» Κοζάνη: Συλλήψεις για ναρκωτικά
Χθες στις 12:34 pm από AETOS

» Πήγαν Μάταλα με το… χασίς στις τσέπες
Χθες στις 11:45 am από AETOS

» Το μυστήριο των αριθμών Φιμποντάτσι και το ανάκτορο του Φιλίππου
Χθες στις 10:26 am από AETOS

» Περισσότερα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές πούλησαν τα σούπερ μάρκετ
Χθες στις 8:25 am από AETOS

» Φωτογραφίζουν τους "στόχους" παριστάνοντας τους υπαλλήλους που ... κάνουν τη δουλειά τους
Χθες στις 8:24 am από AETOS

» Συναγερμός για φωτιά σε διαμέρισμα
Χθες στις 8:23 am από AETOS

» Αρνήθηκε τον έλεγχο στις βίλες και κατέληξε με χειροπέδες
Χθες στις 8:22 am από AETOS

» Πανηπειρωτικό συλλαλητήριο για τα πετρέλαια
Χθες στις 8:21 am από AETOS

» O καιρός σήμερα
Χθες στις 8:17 am από AETOS

» Ρέθυμνο: Δίκυκλο έπεσε σε τοιχίο - Στο νοσοκομείο ο 19χρονος οδηγός
Χθες στις 8:15 am από AETOS

» Ασθενής δόνηση 3,6R στη Δημητσάνα
Χθες στις 8:13 am από AETOS

Επισκεψιμοτητα του Kapitol planet

Ωδή στην «πιο θαυμαστή της υφηλίου»

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Ωδή στην «πιο θαυμαστή της υφηλίου»

Δημοσίευση από Ατροπος Την / Το 12/4/2017, 11:06 pm


Η ορχήστρα που ο Ρίχαρντ Βάγκνερ θεωρούσε την «πιο θαυμαστή της υφηλίου» και την οποία, τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές στον κόσμο απολαμβάνουν στην παραδοσιακή Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Βιέννης, από το Μέγαρο των Φίλων της Μουσικής που είχε δωρίσει ο Έλληνας μαικήνας των τεχνών Νικόλαος Δούμπας, αυτή η "Φιλαρμονική της Βιέννης", συμπλήρωσε 175 χρόνια ζωής πριν από λίγες μέρες.

Τα πρώτα δειλά βήματα για την άνευ προηγουμένου "σταδιοδρομία" αυτής της μοναδικής στον κόσμο ορχήστρας, γινόταν το Δεκέμβριο του 1841, όταν γεννιόταν η ιδέα της χρησιμοποίησης της ορχήστρας της τότε Αυτοκρατορικής-Βασιλικής (καισαροβασιλικής) Όπερας της Βιέννης και έξω από το θέατρο, σε κανονική συναυλία.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 28 Μαρτίου 1842, με πρωτοβουλία του μαέστρου Ότο Νικολάι, δινόταν στη μεγάλη αίθουσα τελετών Ρεντούτενζααλ των χειμερινών ανακτόρων του Χόφμπουργκ, η πρώτη συναυλία, που σήμανε και την ώρα γέννησης της "Φιλαρμονικής της Βιέννης".

Στα επόμενα χρόνια θεσμοθετούνταν οι λεγόμενες "Φιλαρμονικές συναυλίες" που σημάδευαν την καλλιτεχνική ζωή της "πρωτεύουσας της μουσικής", της Βιέννης, και οι οποίες μέχρι το 1933 διευθύνονταν για κάθε σεζόν και από έναν διαφορετικό μαέστρο, όπως οι Οτο Ντεσόφ, Χανς Ρίχτερ, Βίλχελμ Γιαν ή Γκούσταβ Μάλερ, με τον οποίο η Φιλαρμονική της Βιέννης έκανε και την πρώτη εμφάνισή της στο εξωτερικό, το 1880 στην Παγκόσμια Έκθεση στο Παρίσι.

Για τη Φιλαρμονική της Βιέννης σημαδιακή υπήρξε η συνεργασία της με τον Ρίχαρντ Στράους που διεύθυνε ανάμεσα στο 1906 και στο 1944 εκατοντάδες παραστάσεις όπερας και συναυλίες μαζί της.

Σταθμοί στην ιστορία της υπήρξαν και οι συνεργασίες της με τους αρχιμουσικούς Αρτούρο Τοσκανίνι και Βίλχελμ Φούρτβενγκλερ σε πάνω από 500 εμφανίσεις μαζί της στο διάστημα 1927 με 1954.

Βιέννη: Η πόλη με την καλύτερη ποιότητα ζωής στον κόσμο

Η εισβολή των χιτλερικών στρατευμάτων στην Αυστρία το Μάρτιο του 1938, σήμανε σχεδόν το τέλος της Φιλαρμονικής της Βιέννης, αφού οι ναζιστές απέλυσαν όλα τα εβραϊκής καταγωγής μέλη της, στέλνοντας τα περισσότερα από αυτά τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, εκμεταλλευόμενοι ωστόσο, από την άλλη πλευρά, την υπόλοιπη ορχήστρα για τους προπαγανδιστικούς σκοπούς τους.

Πριν μερικά χρόνια η ορχήστρα αποφάσισε να ρίξει φως στη σκοτεινή περίοδο 1938-1945, αναθέτοντας τη σχετική έρευνα σε τρεις ιστορικούς που κατέθεσαν τα πορίσματά τους τον Μάρτιο του 2013, τα οποία δημοσιεύτηκαν και αναρτήθηκαν μάλιστα στην ιστοσελίδα της ορχήστρας. 

Με τον τρόπο αυτό, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η Φιλαρμονική της Βιέννης έδινε ένα τέλος στις κατηγορίες πως εξακολουθούσαν να σκεπάζουν το παρελθόν της κατά τη ναζιστική περίοδο.

Μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Φιλαρμονική μπόρεσε να ξαναβρεί την αίγλη της φέρνοντας στη Βιέννη διάσημους μαέστρους όπως τον Έλληνα Δημήτρη Μητρόπουλο, αλλά και τους Κλέμενς Κράους, Κάρλο Μαρία Τζουλίνι, Καρλ Σούριχτ, Μπρούνο Βάλτερ και κατόπιν τους σύγχρονους Ζουμπίν Μέτα, Λόριν Μάαζελ, Σέρζι Οζάβα, Αντρέ Πρεβέν, Κλαούντιο Αμπάντο ή Ρικάρντο Μούτι.

Οι συνεργασίες της ορχήστρας με τους τρεις μεγαλύτερους μεταπολεμικούς αρχιμουσικούς, τον ελληνικής καταγωγής Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, τον Λέοναρντ Μπέρνσταιν και τον Καρλ Μπεμ, αποτελούν ξεχωριστά κεφάλαια στην ιστορία της.

Από την ίδρυση της και μέχρι σήμερα, η Φιλαρμονική της Βιέννης διατηρεί το καθεστώς ενός αυτοδιαχειριζόμενου, ανεξάρτητου σωματείου με δύο συγχρόνως έδρες, την Κρατική Όπερα Βιέννης και την Εταιρεία Φίλων Μουσικής Βιέννης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
Ατροπος
VIP
VIP

Εμφάνιση Προφίλ

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης